måndag 8 juni 2009

Detaljer och avslöjanden


Jag tänkte att jag från och med nu och ett tag framöver skulle ha våra (dvs The Night Keys) låtar som utgångpunkt för den här bloggen. Lyfta fram små detaljer ur dem och bjuda på ickesensationella avslöjanden. Förhoppningsvis kommer det i sin tur leda till att jag kommer att tänka på annat och skriver om det istället. Annars blir det nog trist.

Var ska jag då börja? Jo, vi kanske kan ta textraden "Like Joel & Clementine, what we have is lasting, it can not be erased" från "Beatrice". Den är ju alldeles uppenbart en referens till huvudpersonerna i filmen Eternal Sunshine of the Spotless Mind.

Ni har inte sett den? Aha. OK, det är en ganska rörig film. Visuell. Man får känslan av att man inte fattar när man ser den. Ena stunden är den oerhört rolig, i nästa tänkvärd, därefter lite otäck. Men mest av allt handlar den om hur stark äkta kärlek kan vara. Det är den bästa film jag sett!

Ursäkta, vad sa ni? Vem Beatrice är? Det tar jag nån annan gång.

Inga kommentarer: