onsdag 29 juni 2011

Häftet

Det står tre skärmar på mitt skrivbord. Jag ser denna text på den längst till vänster. På den längst till höger ser jag ett George Clooney-bildspel. Det är inte jag som lagt in det och jag vet inte riktigt hur man stänger av det. Troligtvis borde jag kunna lista ut hur man stänger av ett bildspel - jag har alltid haft tekniska skills, kan t ex programmera en VHS-video utan instruktionsbok - men något stressar mig att inte ta tag i det.

Det är ett och ett halvt år sedan jag skrev något i den här bloggen. Oklart varför. Kanske tyder det på att jag haft tankarna på annat håll. Kanske har det hänt mycket under denna period. Hur som helst fick jag plöstligt en lust att ta upp tråden igen.

Låtskrivandet går på sparlåga. Först när en låtidé verkligen stör andra tankar/saker i huvudet väljer jag att bejaka den. Skaffade mig ett snyggt skrivhäfte på Åhlens som jag pimpade (eller säger man scrapbookade) med några bubbliga bokstäver jag köpt till min son på Panduro. I det häftet har jag skrivit ner de låtidéer som jag var tvungen att få ut ur skallen. Det är måttet på att det är bra just nu; Att låtidén stör, är i vägen, tar plats.

Den idé jag tycker mest om har att göra med Harold Pinter. Mer om den senare.

På häftet skrev jag "THE NIGHT KEYS 2011-2012". Tror att det kommer vara en hyfsat korrekt beskrivning.

Inga kommentarer: